AliTestPress

Szerszámkészlet modellezőknek, makettépítőknek

Minden, ami megkönnyíti ezt a csodás hobbit

2016. január 28. - Wywern

Ha szeretnél modellezni, vagy a makettek összerakása terén feljebb lépnél az összepattinthatós szintről, akkor előbb-utóbb megfordul a fejedben, hogy az otthon található svájci bicskádnál létezhet egy picit szofisztikáltabb megoldás, ha az apró alkatrészek kivágásáról, sorjátlanításáról van szó.

Én magam gyermekkoromban maketteztem és már régóta gondolkodtam azon, hogy újra kezdem ezt a megnyugtató/idegesítő (nem kívánt, törlendő) hobbit. Ezt bámulatos antennáival párom is észrevette, ezért karácsonyra többek közt egy Milennium Falcon makettel lepett meg. Ugyanis ha addig nem tűnt fel neki (feltűnt) a SW mániám, az Ébredő erő közelgő premierje okozta remegés mindenképpen árulkodó lehetett.

ke_pernyo_foto_2016-01-28_9_10_31.png

Na szóval megkaptam ezt a csodás makettet és tőlem szokatlan módon nem kezdtem azonnal az összerakásába az itthon fellelhető bármilyen eszközzel - ami gyakorlatilag a már említett svájci bicskát, egy tubus pillanatragasztót és egy flakon piros akrillfestéket jelent - hanem végiggondoltam, hogy ezen a ponton mire lesz még szükségem. Az "ezen a ponton" kifejezés nyilvánvalóan azt takarja, hogy akkor én most újra elkezdek makettezni.

Természetesen berendeltem a sólyomhoz ajánlott festékcsomagot - melyekből a festésre nyilván egy-egy cseppet kell elhasználni az egyenként félezer forintos festékekből - ragasztókat, ecseteket és éppen elkezdtem volna a tényleges tevékenységet, amikor eszembe jutott, hogy gyerekkoromban azért még volt pár eszköz, amit ilyenkor igénybe vettem. Ezek többsége megtalálható volt édesanyám manikűrkészletében, mint például a körömcsipesz, az alkatrészek kivágásához, vagy reszelő a kisebb sorják eltávolításához. Kellett még az a bizonyos snitzer, vagy tapétavágó, ami minden OBI-ban 200 forintba került és amivel egyedülálló mintákat vághatott az ember a hüvelykujjába, amikor le akarta faragni a nagyobb darab fröccsöntési maradékot a repülők testéről.

a festésre nyilván egy-egy cseppet kell elhasználni az egyenként félezer forintos festékekből

Ennél a szintnél ma már egy picit magasabbra emeltem a tekintetem, mivel a dolgot nem egy tizenéves anyagi forrásaival és nem a '80-as évek lehetőségeivel kell megoldanom, így elkezdtem az ajánlott szerszámok után nézni. Mondanom sem kell, hogy az ilyen szakboltokban a makettgyártók által márkázott szerszámok aranyárban vannak, így felnéztem az Alira is. Már meg sem lepődtem, amikor hihetetlen választékorgiába cseppentem és a végén meg is rendeltem ez a csomagot:

2015-new-upgradegundam-assembly-model-tool-kits-electric-grinding-machine-storage-box-model-building-diy-kit.jpg

Link a képen és itt is 

Azért nem olcsóbbat, mert a korábbi rendeléseim miatt már bíztam a dologban és kíváncsi voltam valami olyanra is, amiben mozgó alkatrész, neadjisten valamilyen elektronika is van és ehhez a teszthez a mellékelt csiszológép tökéletesnek tűnt.

A csomag meg is jött - 20 nap volt a szállítási idő - és a dobozt kibontva az állam is leesett, mert a megrendelt összes eszköz szépen gyári csomagolásban ott volt benne. Az egész cucc nagyon komolynak tűnt. Sajnos már kicsomagoltam mindet, amikor elhatároztuk, hogy megcsináljuk ezt a blogot, szóval a következő fotókon már nem látszik az egyenkénti csomagolás. De talán nem is ez a lényeg.

Reszelők, sorjázók.

Ezek képviselik a legkisebb értéket a csomagban. Tulajdonképpen hagyományos körömreszelő spatulák, de van még itt egy három darabos, különböző profilokból álló tűreszelő szett is.

Modellező kés

Ez egy szép fémkés, 5 db pótpengével. Jó fogás esik rajta és a színe is tetszik - már ha ez fontos valakinek.

Csipeszek

Egy sima és egy hajlított hegyes csipesz. Mindkettő festett fogórésszel és köszörült csőrrel. Így a zárásuk kiváló. Emellett megfelelően vastagok, tehát nem hajolgatnak szét használat közben.

Oldalcsípő fogó

Nem a legszebb kivitelű, de nagyon masszív kis fogó, jól záródó pofákkal, szépen kiélezve és természetesen rugós nyitással.

Körcsiszoló

Hát ez egy nagyon cuki szerszám! Két darab ceruzaelemmel működik, nagyon jó a fogása és öt fejet kapunk hozzá. Három különböző profilú kő fejet, egy polírozót és egy fém, reszelőfejet.  A motor fordulatszáma elég magas, a teljesítménye pedig egy-egy modellhez pont elegendő. Nyilván nem ezzel fogunk széfeket feltörni, de amire kell, arra isteni.

 

Egyebek

Körömolló, spatula, fémvonalzó, vágóalaplap. Ezek teszik teljessé a készletet, valamit egy műanyagdoboz, amibe a vonalzó és természetesen az alaplap már nem fér bele de a rendelt festékek miatt ugyis egy nagyobb doboz lesz a cél, amiben majd a kisebb dobozt is tárolom.

Mindent összevetve ez egy nagyon jó kis rendelés volt. Biztos sokat fogom használni a cuccokat, mert még jobban meghozták a kedvem a makettezéshez.

3.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alitestpress.blog.hu/api/trackback/id/tr748325594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása